Kalite Yönetimi
29 Haziran 2024

GERCÜŞ DEVLET HASTANESİ

KALİTE POLİTİKASI


1) Sunmuş olduğumuz tüm hizmetlerde, hasta odaklı, güvenilir,  bütüncül yaklaşıma bağlı, bilimsel ve
etik standartlara uygun, sürekli iyileştirmeye dayalı, hasta ve hasta yakınına yönelik eğitim
ihtiyaçlarını karşılayan, duyarlı ve iyileştirici bir ortam sunan ve bakımda mükemmelliği hedefleyen
tıbbi bakım hizmetleri sunmak.
2) İş sağlığı ve güvenliği hizmetleri mevzuatlarına uygun, iş güvenliği kültürünün sürdürülebilir ve
nitelikli gelişimi için çalışanlarımızın sağlığını ve güvenliğini tehdit eden faktörleri belirlemek,
ortamdan kaynaklı enfeksiyonlardan korunmalarına yönelik önlem almak, sağlıklı ve güvenli bir
çalışma ortamı sağlamak.
3) Hasta hakları mevzuatına esas alarak hastanemizde sunmuş olduğumuz hizmetlerde hasta ve hasta
yakınının süreçlere katılımını sağlamak, dilek öneri ve şikâyetlerini değerlendirerek hasta
memnuniyetini artırmak. Hasta memnuniyet düzeylerini belli aralıklarda ölçmek ve gereken
iyileştirmeleri yapmak.
4) Bakanlığınızın yayınladığı klinik rehberlere uygun olarak tetkik istemlerin yapılmasını sağlamak,
tetkik hizmetlerinin etkin ve verimli yürütülmesini sağlamak, tetkiklerin en kısa sürede
tamamlanmasını sağlamak.
5) Kurumumuzca gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projeleri çerçevesinde uygulanan programlarımız
ile toplumsal farkındalık yaratarak, sağlık düzeyinin yükseltilmesinde fayda sağlamak.
6) Anne ve bebek sağlığı için, eğitim, bakım ve sunulan hizmetleri en üst düzeye taşımak, hastalarımıza
normal doğuma yönlendirerek hastanemizde gerçekleşen primer sezaryen oranının Türkiye
ortalamasının  ve kurumumuzun bir önceki dönem değerinin altında olmasını sağlamak, normal
doğum ve sezaryen sonrası anne ve bebeklerin yeterli süre tıbbi takip altında kalmasını sağlamak.
7) Bilimsel gelişmelere uygun etkin ve etkili sağlık hizmeti sunmak için çalışanlarımıza sürekli eğitim
desteği sağlamak, çalışanlarımızın memnuniyet ve motivasyon düzeylerini yükseltmek için
çalışmalar yapmak, çalışan memnuniyet düzeyini belli aralıklarda ölçmek ve gereken iyileştirmeleri
yapmak.
8) Sunmuş olduğumuz hizmetler ile ilgili tüm mevzuat ve standartlara uyum sağlamak, çalışanlarımızda
kurum kültürü oluşturmak. Hizmetlerimizi değerlendirerek tüm çalışanların katılımını esas alarak
sürekli ölçüm ve iyileştirmeyi hedeflemek sürekli iyileştirme faaliyetlerinde bulunmak.
9) Klinik rehberlere uygun ilaç kullanımını sağlayarak antibiyotik reçete oranının Türkiye ortalaması ve
bir önceki dönem değerinin altında olmasını sağlamak.
10) Bilgi güvenliği yönetim sistemi  ile ilgili tüm mevzuatları uygulayarak, tüm çalışan ve paydaşlarla
birlikte bütüncül bir yaklaşımla, riskleri yönetmek ya da etkisini azaltmak. Siber saldırı durumlarına
hazır olmak ve hizmetin aksamamasını sağlamak.
11) SWOT analizleri yaparak yön verdiğimiz amaç, eylem, hedef ve planları belirli dönemlerde
güncelleyerek, stratejik kararlarımızı tekrar gözden geçirmek değerlendirmek.
12) Yıl içerisinde kısa-orta vade planlarımızı gerçekleştirebilmek ve tamamlayabilmek için gerekli
çalışmalar ı yürütmek.  Uzun vade planlarımız için de gerekli çalışmaları yaparak, çalışmalar için
gereken proje ve desteği sağlamak.
13) Kurumumuzun vizyon misyon ve değerlerinden ödün vermeden; sürekli eğitim ve iyileştirme
faaliyetlerinde bulunan, hizmette üst düzey sağlık standartlarını yakalayan, gelişmenin yazılı,
ölçülebilir ve kanıta dayalı olmasını sağlayan,  mevzuatlara bağlı, etkili ve verimli sağlık hizmeti
sunmayı taahhüt ediyoruz.